Steam тепер включає попередження для користувачів, що вони купують лише ліцензію на гру, а не саму гру. Це попередження з’явилося напередодні вступу в силу закону Каліфорнії у 2025 році.
Зміни на платформі Steam стали можливими після підписання губернатором Каліфорнії Гевіном Ньюсомом закону, який зобов’язує цифрові маркетплейси чітко повідомляти користувачів, що під час купівлі медіаконтенту вони набувають лише ліцензію.
Закон AB 2426 забороняє онлайн-магазинам використовувати такі слова, як “купити”, “придбати” або будь-які інші терміни, які могли б ввести споживачів в оману стосовно необмежених прав власності на цифровий товар. Він також встановлює, що ліцензія може бути анульована у будь-який момент, якщо контент не можна завантажити на постійній основі. Порушникам цього закону загрожує штраф за неправдиву рекламу.
Закон був прийнятий після кількох гучних випадків, коли гравці втрачали доступ до своїх ігор після закриття серверів. Наприклад, компанія Ubisoft викликала невдоволення користувачів, коли видалила гру The Crew з бібліотек гравців після вимкнення серверів. Навіть ті, хто заплатив повну ціну за гру, більше не могли в неї грати. Ubisoft згодом додала офлайн-режими до The Crew 2 та The Crew Motorfest, але відновлювати оригінальну гру не стала.
Як повідомляє Engadget і підтверджує IGN, Steam тепер на етапі кошика перед оплатою попереджає, що користувачі купують лише ліцензію на гру, що може означати можливість її відкликання у майбутньому. Це попередження відображається безпосередньо під кнопкою «Продовжити до оплати».
“Купівля цифрового продукту надає ліцензію на продукт у Steam,” йдеться у попередженні, яке посилається на Угоду користувача Steam для ознайомлення з повними умовами.
Хоча цей закон було прийнято в Каліфорнії, Steam вирішила впровадити попередження в різних регіонах світу, включно з Великобританією.
Джекі Ірвін, член Каліфорнійської асамблеї та автор законопроекту, у заяві минулого місяця зазначила: “Оскільки рітейлери продовжують відмовлятися від продажу фізичних носіїв, необхідність у захисті прав споживачів на цифрові покупки стає дедалі важливішою. Я дякую губернатору за підписання закону AB 2426, що забезпечує припинення оманливої реклами, яка змушує споживачів думати, що вони володіють своїми покупками.”
Закон не запобігає можливості вилучення контенту, але принаймні компанії повинні будуть попереджати користувачів про справжню природу їхньої покупки перед натисканням кнопки “купити”.