Isles розповідає про великий сезон DIG і про тиск професійної гри в інтерв’ю для esports.gg. Ми поспілкувалися з підтримкою Dignitas, Джоною “Isles” Розаріо, щоб обговорити їхній нелегкий спліт, що утримує команду разом, і як він справляється з тиском професійного геймінгу.
DIG Isles: “[NRG] настільки погані, це просто божевілля”
esports.gg: Ви закріпили свою другу серію сьогоднішньою перемогою. Які ваші враження від серії та спліту загалом, тепер коли у вас є ця друга серія?
Isles: “Чесно кажучи, зазвичай мене критикують за такі слова — людям не подобається, коли я кажу щось похмуре після перемоги. Але я справді думаю, що ми не… Я думаю, що ми перемогли NRG, але NRG фактично самі себе перемогли. Вони настільки погані, що це просто божевілля. Є багато нюансів у середині гри, особливо — певні тенденції нашої команди, які дійсно потрібно виправити. Я не був задоволений своєю грою в обох матчах. Мій лейнинг був дуже слабким. Я не відчував себе комфортно на сцені.
Це чудово для загального стану справ. Зараз багато команд дуже близькі одна до одної, і три найкращі команди значно випереджають інших. Ця перемога, безумовно, дуже важлива для нас з точки зору турнірної таблиці, і я дуже радий з цього приводу. Але важливо, щоб у цей останній тиждень ми зосередилися на вирішенні цих проблем і серйозно взялися за їх виправлення. Після сьогоднішньої гри, особливо в другому матчі, я не відчував, що ми могли програти. Я знав, що ми виграємо, але мене просто дратувало, що я бачив ці проблеми навіть під час гри.”
Isles вказує на неефективність у середині гри як на слабке місце DIG
Коли ви говорите про ці проблеми в середині гри, що, на вашу думку, є найбільшою проблемою? Це спосіб підготовки до об’єктів, розташування візії та створення плану для боїв? Це формування єдиного плану щодо того, де ви хочете бути і що хочете робити? Які проблеми, на вашу думку, продовжують вас турбувати?
“Я думаю, що є певний розрив у філософії нашої команди щодо середини гри. Коли ви відштовхуєте хвилю далеко, що ви хочете з нею робити? Ви хочете повернутися на ту ж лінію і продовжувати тиск, отримати візію навколо цієї зони і підтримувати її? Чи ви хочете змінювати сторони? Ви йдете на одну сторону, отримуєте візію, базуєтеся, йдете на іншу сторону, щоб зловити хвилі, і таке інше. Або ви хочете використовувати ці таймінги на стороні, щоб йти в центр і знищити вежу?
Це те, що ми намагалися зробити в другій грі, але це не вдалося зробити чисто. Я відчуваю, що коли дивишся на регіони першого рівня, LPL, LCK команди, якщо вони мають дві лінії, що тиснуть, і центральна вежа має половину здоров’я, вона помирає за одну хвилю. Вони штовхають одну сторону, іншу сторону, всі йдуть у центр, вежа помирає миттєво, нічого не відбувається. Це просто не відбувається у нас чисто. Я відчуваю, що філософія нашої команди — це одна з проблем: що ми хочемо робити.
Коли ви говорите про план, це дійсно так. Важко, коли у вас трохи різні філософії. Або якщо у вас є невеликий розрив у тому, що кожен хоче робити індивідуально, то важко скласти ефективний план. Наприклад, одна людина пропонує щось на кшталт: “Я хочу зробити це, потім це”. Увесь цей час ви втрачаєте секунди, які могли б використати для виконання плану або для його реалізації. Я думаю, що багато часу, особливо в серії проти Shopify Rebellion минулого тижня, було просто забагато “мертвого” часу, який заважав нам просунути перевагу або просто грати на рівних умовах.”
Isles розповідає про новий ритм DIG
Цього тижня коментатори та шанувальники багато хвалили легкий настрій команди Dignitas, незважаючи на те, що ви відкрито заявляли, що вас зазвичай перемагають на скрімах. Що дозволило цій команді перетворити потенційно деморалізуючий старт на паливо для змагань і легке ставлення?
“Я не знаю, чесно кажучи. Це дійсно важко… це перший раз у моїй кар’єрі, коли всі ми розмовляємо англійською. Нічого проти корейських гравців або чогось подібного, але так набагато легше ладнати з людьми, які мають схожу культуру.”
Я впевнений, що мовний бар’єр може стати величезною перешкодою для побудови товариських стосунків.
“Так, точно. Якщо згадати минулий спліт, навіть Rich, наприклад, який мав досить пристойну англійську, досить розмовну та все таке — але все одно існував величезний культурний розрив. Коли ми сиділи за столом, щоб поїсти, корейці сиділи з одного боку, їли гарячий горщик і кімчі, а всі, хто говорив англійською, сиділи з іншого боку, їли західну їжу. Такі маленькі розділення не зближували нашу команду.
Навіть якщо наша команда не залишиться разом наступного року, що б не сталося, сталося. Я все одно хочу залишатися друзями з усіма цими людьми. Відчувається, що ми справді маємо щирі дружні стосунки, коли проводимо час разом на скрімах.
Я впевнений, що люди згадували це в інших місцях, але ми граємо в настільні ігри весь час — кожен день, і всі з нетерпінням чекають на це. Навіть якщо іноді скріми йдуть погано, всі все одно чекають на те, щоб провести час разом, і це нас зближує. Я б не сказав, що час витрачається даремно для наших навичок у League чи щось подібне.”
Звичайно. Я думаю, люди розуміють, що необхідно будувати близькі стосунки між членами команди.
“Так, абсолютно. Я все ще думаю, що нам потрібно серйозно взятися за вирішення деяких проблем, які були у нас протягом усього спліту і які досі не вирішені.”
Тепер ми маємо запитати, як любителі настільних ігор: у які настільні ігри ви граєте?
“Ми майже виключно граємо в The Resistance: Avalon і Secret Hitler. Ці ігри на обман, дедукцію, такі, де потрібно говорити.”
Isles про смертельні загрози від бетторів кіберспорту
Цього тижня було багато обговорень навколо психічного здоров’я в LoL Esports. Ми провели інтерв’ю зі Sniper, яке набрало популярності, де він розповідає про вплив спліту на його психічне здоров’я. Meech відійшов з кіберспорту з причин психічного здоров’я, а Faker показав ознаки явного занепокоєння після гри з Gen.G. Які ваші думки щодо тиску, з яким ви стикаєтесь як гравець? Які інструменти вам допомагають у цій кар’єрі, яка може бути насичена як публічним, так і конкурентним тиском?
“Я думаю, що це дійсно правда, що коли ти спортсмен, будь-який спортсмен, де від тебе очікується певний стандарт або результат, і у тебе є можливість програти, люди будуть судити тебе в будь-якому випадку. Це може бути дійсно стресово. Я впевнений, що кожен отримував свою частку критики за погану гру на сцені, а потім отримував погрози смертю від людей, які ставили на гру. Громадськість точно судить тебе за кожен твій крок.
Я граю в League з 2020 року, не так давно в LCS або щось подібне. Я граю вже кілька років, і це досі впливає на мене. Я уникаю місць, де можу отримати цей негативний заряд або поганий потік інформації та коментарів. Я б не переглядав Reddit чи щось подібне, але в кінці дня ти все одно повинен бути вдячним, що граєш у відеоігри як на життя, розумієш?
Діти вбили б за можливість робити те, що роблю я. З моєї точки зору, ти дійсно повинен сприймати це як благословення і жити одним днем. Просто будь вдячним за шанс, який маєш, за можливість, яку маєш. І також будь вдячним за фанатів, які дозволяють тобі робити це як реальну кар’єру.”
Кролячий сезон! Качиний сезон! Сезон DIG!
Чи є у вас слова для фанатів Dignitas, які вболівають за вас перед останнім тижнем гри?
“Я не знаю, що сказати конкретно, але я дійсно сподіваюся, що люди підтримають Dignitas як всю команду. Як ми підтримуємо один одного, я сподіваюся, що фанати підтримають нас. На початку року люди, можливо, підтримували Dignitas через зіркових гравців, яких ми мали, але тепер ми справжня команда. Ми справжній п’ятиманний колектив. Я сподіваюся, що люди дивляться на Dignitas не через одного гравця. Я сподіваюся, що це через всіх нас. Я сподіваюся, що фанати продовжать нас підтримувати і вболівати за нас.”
І останнє питання для всіх вдома. Який зараз сезон?
[Сміється] “DIG сезон.”