Категорії

    Посібник з CS2 для новачків – 15 ефективних порад і хитрощів

    Викладено:

    CS2 – це гра, яку надзвичайно легко освоїти, але на повне її оволодіння може знадобитися все життя. Якщо ви зовсім новачок у грі, то, без сумніву, швидко зрозумієте основні правила гри (закладення бомби – захист бомби), але на початку вам може бути навіть важко влучати у ворогів. У нашому посібнику з CS2 для новачків ми навчимо вас усьому, що потрібно знати, щоб розпочати гру.

    Ми не хочемо перевантажувати гравців інформацією, тому обмежили цей посібник 15 порадами, які ви зможете швидко застосувати у своїй грі. Звісно, в CS2 є набагато більше, і про цю гру можна написати цілі книги, враховуючи її надзвичайно високий поріг майстерності, але ми визначили найпоширеніші помилки, які роблять гравці низького рівня. Якщо ви прочитаєте і застосуєте інформацію з цього посібника, ви швидко підніметесь у рейтингу.

    Цей посібник написано для гравців, які вже знають основи (правила, цілі, систему покупки тощо) гри.

    1. Налаштуйте свої параметри правильно

    Перше, що потрібно зробити: переконайтеся, що гра не завдає вам шкоди. Перед тим, як зануритися в будь-який змагальний шутер, вам потрібно налаштувати параметри так, щоб гра працювала належним чином. Це стосується і CS2.

    2. Вчіться контр-стрейфу і зупиняйтесь перед стрільбою

    Одна з ключових відмінностей між CS2 та більш невимушеними шутерами полягає в тому, що ваша зброя не буде точною, якщо ви стріляєте під час бігу. У CS2 ви повинні зупинитися перед тим, як стріляти, якщо хочете влучити в ворогів.

    Це означає, що коли ви стикаєтесь із ворогом, потрібно повністю зупинитися перед тим, як почати стріляти. Оскільки для повної зупинки потрібно трохи часу, більш досвідчені гравці використовують техніку контр-стрейфу, щоб зупинятися швидше.

    Як це зробити

    Дуже просто – натисніть протилежну клавішу руху. Наприклад, якщо ви визираєте з-за кута, натискаючи D, відпустіть D, дуже швидко натисніть A (протилежну клавішу руху) і миттєво відпустіть її. Це змусить вашого персонажа протидіяти руху, що дозволить вам зупинитися набагато швидше.

    З огляду на те, як працює рух у CS2, ніколи не варто рухатися по діагоналі, коли ви очікуєте зіткнутися з ворогом, оскільки для належного контр-стрейфу потрібно одночасно натискати дві протилежні клавіші. Це, очевидно, набагато складніше, ніж натискати лише одну клавішу.

    Ви можете практикувати це на тренувальному сервері (перейдіть до ‘Play‘ -> ‘Practice‘ – ‘Competitive‘, а потім увімкніть Infinite Ammo і Infinite Warmup на лівій стороні екрана; це перенесе вас на порожній сервер) або просто граючи в deathmatch. Вивчення правильного контр-стрейфу – це абсолютно критичний аспект для того, щоб стати чудовим гравцем у CS2, тому дуже важливо, щоб ви навчилися цього.

    Кожного разу, коли ви натискаєте протилежну клавішу руху після відпускання початкової клавіші руху, є (дуже) короткий період часу, коли ваш персонаж буде стояти на місці відповідно до механіки руху гри. Більш досвідчені гравці використовуватимуть техніку контр-стрейфу під час перестрілок, щоб зробити себе важчим для влучення, тому досвідчені гравці, які здаються такими, що переміщуються уривчасто та хаотично, можуть просто використовувати контр-стрейф у своїх рухах.

    3. Вивчіть схеми віддачі основних видів зброї

    Усі види зброї в CS2 мають свою схему віддачі. Як тільки ви починаєте стріляти чергою, зброя почне відходити, і ваші кулі не влучатимуть точно в той пункт, де знаходиться приціл. Наприклад, на зображенні вище показано, що на правій стіні видно початкову схему віддачі M4A4. Якщо ви хочете, щоб ваші кулі залишалися в центрі, потрібно компенсувати схему віддачі зброї за допомогою рухів миші.

    Вкрай важливо вивчити схеми віддачі хоча б основних гвинтівок і, бажано, ваших улюблених ПП, інакше ви опинитеся безпорадними щоразу, коли почнеться бій на середній або близькій відстані.

    Як це зробити

    Схеми віддачі в CS2 не є випадковими. Є незначні варіації щодо того, де саме впадуть кулі, але схеми віддачі можна вивчити. В Інтернеті є безліч зображень зі схемами віддачі основної зброї, тому хорошою ідеєю буде відкрити ці зображення на другому моніторі (або на ноутбуці, телефоні чи навіть роздрукувати їх) і зайти на тренувальний або deathmatch сервер, щоб навчитися компенсувати віддачу.

    4. Спілкуйтеся з вашими товаришами по команді

    Спілкування в CS2 є надзвичайно важливим. Це гра, де одна куля в голову може зруйнувати весь раунд і призвести до серії раундів із недостатніми покупками, тому вкрай важливо говорити. Грати у серйозний матч CS2 без мікрофона слід вважати серйозним порушенням, тому переконайтеся, що вас чують, і що ви висловлюєтесь, коли це необхідно.

    Як це зробити

    Говоріть. Найважливіші речі для повідомлення – це позиції ворогів і зброя, а також звуки, які можуть бути важливими, але не бійтеся також обговорювати тактику з командою і розробляти стратегії.

    Порада 1: Тримайте вашу комунікацію чіткою і лаконічною. Може бути спокуса вигукнути ‘чорт забирай‘ або щось подібне, коли ви помираєте через щось роздратуюче, але завжди намагайтеся спочатку повідомляти важливу інформацію. Якщо ви загинули від прихованого ворога на бомбардувальній ділянці, чітке повідомлення може бути різницею між перемогою в цьому раунді або повним знищенням вашої команди прихованим ворогом.

    Замість ‘Чорт забирай, клятий кемпер! Ворог на другому помаранчевому‘ краще просто сказати ‘другий помаранчевий‘. Залиште свої роздратування поза командним чатом або випустіть їх після закінчення раунду.

    Порада 2: Не будьте командиром-гравцем. Коли хтось намагається виграти ситуацію 1vX, не будьте тим, хто керує кожним його кроком, наче ви граєте в гру з голосовими командами. Повідомляйте важливу інформацію (наприклад, останнє місцезнаходження тощо), але залишайте мікрофон вимкненим для всього іншого.

    Порада 3: Переконайтеся, що ви впевнені. Завжди уточнюйте, коли ви просто припускаєте. Якщо ви думаєте, що бачили ворога в певній позиції, переконайтеся, що ваші товариші по команді розуміють, що ви не впевнені на 100%. Ніколи не здогадуйтеся наосліп, особливо не в ситуаціях, де потрібно виграти. Неправильне повідомлення може абсолютно зруйнувати раунд.

    5. Вивчайте карти та позначки на картах

    Як зазначено вище, спілкування та командна робота є важливими в CS2. Якщо ви зовсім не орієнтуєтеся на певній карті, вам, ймовірно, не варто грати в неї в серйозному змагальному режимі. Важливо хоча б знати основні позначки на карті, щоб ефективно спілкуватися з товаришами по команді.

    Як це зробити

    Відкрийте зображення з позначками на карті та прогуляйтесь картою в тренувальному режимі, щоб ознайомитися з її загальним розташуванням. Коли ви трохи ознайомитеся з картою, можете перейти до гри в інших режимах, вивчаючи позначки на картах під час гри.

    Гра в deathmatch є найкращим способом ознайомитися з кутами і підходами на картах через кількість зіткнень, у які ви потрапите.

    Порада: Перегляд стрімів або професійних матчів також може бути чудовим способом вивчення позначок на картах у CS2.

    6. Купуйте і використовуйте (не витрачайте даремно) утиліти

    Багато новачків недооцінюють силу гранат (часто званих “утилітами”) в CS2. На найнижчих рівнях багато гравців взагалі не купують гранати, і це велика помилка. Добре кинутий коктейль Молотова може абсолютно зірвати ворожі атаки, а хитра поп-флешка може принести вам легке вбивство. Якщо у вас є гроші, завжди купуйте утиліти.

    Не забувайте також стару приказку: не будь лузером, купи деф’юзер. Якщо у вас мало грошей, не всі повинні купувати комплект для розмінування (ви можете підняти його, якщо товариш по команді, який його має, загине; він виглядає як два кишенькових мішечки поруч один з одним на землі), але надто багато раундів було програно через те, що жоден гравець CT не купив комплект.

    Як це зробити

    Не бійтеся використовувати свої утиліти на ранніх етапах; кидання HE гранати на дно банану на Inferno – це дуже поширений спосіб взяти під контроль карту як CT, наприклад. Іноді це пошкодить ворога, іноді ні. Не завжди чекайте ідеального моменту, щоб кинути гранати, оскільки це частіше за все призводить до того, що ви просто тримаєте їх у руках. Граната HE, яка забирає 10 урону, набагато корисніша, ніж невикористана граната HE, яка лежить поруч із вашим мертвим тілом.

    Однак є ще одна сторона цієї медалі. Не кидайте свої утиліти наугад. Багато гравців нижчого рангу просто кидають свої гранати під час контратаки. У найкращому випадку це дратує ваших товаришів по команді; у найгіршому – ваша випадкова молотова граната просто заблокувала товариша по команді від можливості дістатися до місця вчасно.

    Важливим є також правильне планування часу використання гранат. Кидання флешки через дві стіни в загальний напрямок ворожої команди на початку раунду може наполовину засліпити ворога на півсекунди, але ці гранати не принесуть вам багато користі в довгостроковій перспективі, оскільки ваші товариші по команді будуть занадто далеко, щоб скористатися будь-якою перевагою, яку ви могли б отримати від них, а ворог тільки починає розташовуватися.

    Навчання ефективному використанню гранат у CS2 – це окремий навик, тому немає чітких правил для поліпшення використання утиліт, але пам’ятайте про те, що у вас є утиліти, і використовуйте їх відповідально.

    7. Вивчайте одну-дві корисні димові гранати для кожної карти

    Димові гранати – це основа успішного раунду в CS2. Як би ви не крутили, кожен гравець, що має хоча б наполовину пристойний рівень, знає принаймні одну або дві основні димові гранати для кожної карти в активному пулі карт, тому, якщо ви хочете стати надійним товаришем по команді, чудовою ідеєю буде додати декілька димових гранат до свого арсеналу. Добре кинута димова граната може значно полегшити життя вашій команді.

    Як це зробити

    В Інтернеті є велика спільнота, присвячена пошуку найновіших і найкращих комбінацій гранат, тому просто пошук деяких базових гайдів на YouTube або інших сайтах допоможе вам дуже далеко. Знаходження і тренування комбінацій димових гранат може бути дуже веселою та захоплюючою діяльністю, і навіть якщо ви витратите лише кілька хвилин кожного дня на вивчення та повторення комбінацій димових гранат, ви дізнаєтеся багато нових комбінацій вже через тиждень. Ваші товариші по команді будуть вам вдячні.

    Щоб практикувати гранати самостійно, відкрийте тренувальну карту, вибравши ‘Play‘ -> ‘Practice‘ – ‘Competitive‘. Потім виберіть карту, на якій ви хочете практикувати, і увімкніть Grenade Camera, Infinite Ammo і Infinite Warmup.

    8. Слідкуйте за економікою команди та координуйте покупки

    Матчі в CS2 коротші, ніж матчі в CS. Перша команда, яка досягне 13 раундів, виграє весь матч, що означає, що управління економікою є ще важливішим, ніж будь-коли. Не будьте тим гравцем, який повністю закуповує, коли команда оголошує економічний раунд (економічний раунд – це раунд, коли ви майже нічого не купуєте, щоб заощадити гроші на наступний раунд), оскільки це може зіпсувати матчі. Це також робить вас поганим товаришем по команді.

    Як це зробити

    Спілкуйтеся з товаришами по команді. Коли гроші на грані, запитайте їх, який план. На початку кожного раунду ви також можете побачити, що купили ваші товариші по команді у верхній частині екрана (іконки зброї), а також на меню покупки (кольорові крапки на меню покупки показують, що зараз мають ваші товариші по команді), тому у вас немає виправдань для самостійних дій у цьому питанні.

    9. Вивчіть, як повернути гроші за зброю в CS2, коли це необхідно

    В CS2 ви можете повернути гроші за зброю. Якщо ви виявите, що купили щось, коли ваша команда вирішила зробити економічний раунд, або якщо ви просто купили неправильну зброю, ви завжди можете повернути свою покупку. Ви можете повернути гроші за будь-що в меню покупки, тому це стосується не тільки зброї.

    Як це зробити

    Натисніть кнопку повернення у меню покупки. Зверніть увагу, що це не працює, якщо ви вже скинули зброю або підібрали зброю.

    10. Не стійте на відкритому місці; використовуйте навколишнє середовище на свою користь

    Гравці нижчого рівня, здається, думають, що це все або нічого: або ви повністю виконуєте кут і проходите далеко за ріг, або взагалі не визираєте. Приклад: якщо ви хочете перевірити середину на Inferno, ви можете трохи визирнути за стіну, а потім відступити. Не потрібно виходити далеко на середину відкритого простору. Те ж саме стосується і при перестрілках. Якщо ви стикаєтесь із ворогом, зазвичай не варто виходити так далеко, щоб у разі необхідності ви не мали надійного шляху до укриття.

    Як це зробити

    Будьте уважні до свого оточення. Якщо ви стоїте на відкритому місці, подумайте, чи це необхідно. Чи є кращі позиції з більшою кількістю укриття, де ви могли б стояти, щоб бачити ті самі кути?

    Новіші/гравці нижчого рівня часто знаходяться або біжать посеред бомбардувальної зони або просто на декілька метрів від укриття, що робить їх дуже легкою мішенню. Як тільки вас підстрелили в CS2, ваш рух уповільнюється, і якщо у вас немає надійного шляху до безпеки, це робить вас дуже легкою мішенню, тому будьте уважні до того, як ви виглядаєте і де ви знаходитесь на карті.

    11. Не помирайте даремно

    Як тільки ви помираєте в CS2, раунд для вас закінчується. Тут немає відродження чи відновлення, тому спробуйте зробити так, щоб ваша смерть мала сенс.

    Як це зробити

    Ця порада трохи більш загальна, але спробуйте подумати про те, що означає ваша смерть для команди.

    Якщо ви чуєте щонайменше три пари кроків, що наближаються до вас через банан на Inferno у повному купленому раунді, чи дійсно варто визирати їх самостійно без будь-якої підтримки утиліт, або ж було б розумніше відступити, щоб захистити ділянку з вашими товаришами по команді?

    Коли ви заклали бомбу у ситуації 2v2, чи дійсно варто вступати в дуель з гравцем, який знаходиться далеко від бомби, або ж було б розумніше закрити підхід ворога і встановити кросфаєр з товаришем по команді?

    Коли ви атакуєте і розкидані в ситуації 3v3, чи дійсно варто ризикувати, визираючи самостійно, або ж було б розумніше спочатку зібратися з товаришами по команді, щоб можна було разом атакувати?

    Усе це особливо актуально при грі за CT: навіть якщо ви вб’єте одного ворога перед смертю під час ризикованого визирання, швидше за все, ви зробили раунд набагато складнішим для вашої команди, оскільки ви залишили товариша по команді на один менше для захисту ділянки. Адже CT повинні розподілятися для захисту обох ділянок; терористи можуть просто згрупуватися і атакувати. Таким чином, обмін 1:1 майже завжди вигідний терористам.

    Звісно, не варто грати боязко: ніхто не любить гравців, що затримують ігровий процес, а гравці, які першими входять на ділянки і збирають інформацію для команди, є надзвичайно цінними, але також не варто помирати даремно. Іноді все, що вам потрібно зробити, – це залишитися живим.

    12. Перестаньте турбуватися про (свої) вбивства і смерті

    CS2 – це командна гра. Ви перемагаєте як команда і програєте як команда. Мета – виграти 13 раундів, мета не полягає в тому, щоб отримати найбільшу кількість вбивств або найкраще співвідношення вбивств/смертей. Нікому не цікава ваша статистика, якщо все, що ви робите, – це вбивство ворогів у спину після того, як решта вашої команди вже загинула.

    Гравці, що входять першими на ділянки (гравці, які першими заходять на ділянку), зазвичай не мають вражаючої статистики, оскільки від них не очікується більше одного вбивства, але вони набагато цінніші для команди, ніж ті, хто завжди чекає в базі зі снайперською гвинтівкою, вбиваючи одного-двох CT, які приходять на допомогу, після того, як їхні товариші по команді загинули, намагаючись захопити ділянку.

    Як це зробити

    Зрозумійте, що це не “ваше шоу”. Ви є частиною команди, і ви повинні допомагати своїй команді у будь-який спосіб. Якщо ви у ситуації 3v3 після закладання бомби і маєте ідеальний кросфаєр, не будьте тим, хто зламає весь план, щоб отримати “легке вбивство”.

    Також зрозумійте, що не всі внески відображаються на табло; гравці, які кидають чудові димові гранати і блокують цілі частини карти своїми коктейлями Молотова, не отримають багато кредиту на табло, але вони можуть бути вирішальними для виграшу матчу.

    Виграш матчу є найважливішим, тому, якщо для досягнення цієї мети потрібно трохи пожертвувати собою, нехай так і буде.

    13. Не будьте занадто передбачуваними

    Може бути спокуса дотримуватися рутини. Можливо, ви знайшли фантастичний кут, який завжди приносить вам вбивство, коли ви граєте його, або, можливо, ви щойно вивчили нову круту комбінацію утиліт для контролю ділянки карти самостійно. Усе це чудово, але не робіть помилки, стаючи занадто передбачуваними. Якщо ви стоїте на тому ж самому місці, щоб кинути свою флешку кожного раунду, вороги помітять це і почнуть стріляти наосліп або кидати гранати у ваше місце, що призведе до запобіжних (і, що найгірше, розчаровуючих) смертей.

    Надзвичайно поширеним явищем на майже всіх рівнях є команда CT, яка досягла успіху, штовхаючи дуже швидко, після чого команда T звертає на це увагу і встановлює купу кросфаєрів, розгромлюючи цей передбачуваний наступ CT.

    Як це зробити

    Спробуйте зрозуміти ворогів. Що б ви подумали, якби ви були на їхньому місці? Чи дійсно ви повірите в цей кут втретє, або ж кинете коктейль Молотова і потім вистрілите наосліп для вірності? Чи дійсно вони не очікуватимуть цього соло-прориву з P90 після того, як ви зробили це чотири рази?

    Не заспокоюйтеся; змінюйте свій підхід час від часу. Якщо вороги не мають уявлення про те, де ви будете і що плануєте робити, їм буде набагато важче протистояти вам і вашій команді.

    Якщо ви грали дуже пасивно як CT і безкоштовно віддавали ворогам контроль над картою, вони можуть заспокоїтися, що змусить їх бути непідготовленими до того моменту, коли ви вирішите взяти контроль над картою. Якщо ви здебільшого грали повільно за сторону T, дуже швидкий прорив з ПП може застати ворога зненацька з гранатою в руках.

    Звісно, не слід змінювати свій підхід просто для зміни. Якщо ваша команда була надзвичайно успішною, граючи певну установку або стратегію, тоді не соромтеся повторювати цю стратегію (ідеально з деякими невеликими варіаціями), поки вона не зазнає невдачі. Просто не ставайте занадто передбачуваними або легкими для читання.

    Змінюйте підхід. Не дозволяйте ворожій команді відчувати себе комфортно.

    14. Розігрійтеся перед матчами

    Кіберспортивні матчі можуть не бути такими виснажливими для вашого тіла, як справжні спортивні матчі, але це не означає, що ті самі принципи не застосовуються. Якщо ви плануєте грати на змаганнях, зробіть собі послугу і трохи розігрійтеся перед тим, як взяти участь у першому реальному матчі.

    Як це зробити

    Кожен гравець має свій ритуал розігріву, тому через деякий час ви, ймовірно, будете мати свій власний ритуал, але deathmatch є тим, що майже кожен гравець включає у свій ритуал розігріву, щоб “розігнати кров”. Розгляньте можливість зіграти один або два deathmatch (на сервері спільноти або на офіційному сервері Valve) перед тим, як взяти участь у матчі.

    Адже чому б не розігрітися? Це вдосконалює ваші навички та дозволяє пропустити той “холодний період” на початку першого матчу, коли ви не влучаєте у всі ваші постріли. Це лише переваги.

    15. Будьте уважні до бомби та вашого оточення

    Один із “класичних випадків низького рангу” – це гравці, які гинуть із бомбою в недоступних місцях. Перше, що варто відзначити: намагайтеся не помирати з бомбою в таких місцях. Вихід першим і спроба прорвати бомбардувальну ділянку для вашої команди заслуговує на похвалу, але якщо у вас є бомба і немає підтримки з боку команди, і ви загинете між кількома дуже важкими для перевірки кутами, ви можете просто програти раунд для вашої команди, перш ніж він навіть розпочався.

    Знати, коли ви маєте бомбу, і відповідно поводитися є дуже важливим.

    У більш загальному сенсі, важливо бути уважним до свого оточення. Нові гравці майже ніколи не дивляться на свій радар (або HUD взагалі), але там є багато корисної інформації.

    Як це зробити

    Віддаляйте свій радар (радар за замовчуванням занадто зближений) і ви відразу ж виявите скарбницю інформації. Кожен ворог, який буде помічений вашою командою, з’явиться на радарі, і те ж саме стосується бомби. Ви дійсно завдаєте собі шкоди, не використовуючи свій радар, тому дивіться на нього кожного разу, коли це безпечно, і у вас є така можливість.

    Якщо у вас є бомба, або скиньте її в безпечному місці для подальшого підбору (але не залишайте її далеко в базі, щоб ваша команда не повинна була йти на велике завдання, коли ділянка вже очищена), або передайте її товаришу по команді, якщо ви плануєте ризиковану атаку. Якщо ви тримаєте бомбу, переконайтеся, що ви закладаєте її, як тільки це буде безпечно зробити. Ніколи не рухайтеся занадто далеко, тримаючи бомбу.

    У CS2 дуже легко зрозуміти, коли у вас є бомба (як видно на зображенні нижче), тому немає жодних виправдань для постійного помирання в незручних місцях із бомбою.

    Висновок

    CS2 – це дуже складна гра, і може бути важко зрозуміти, які кроки потрібно зробити, щоб вийти з того рівня “новачка”, на якому знаходяться багато гравців. Наведені вище поради можуть не охоплювати все (але, знову ж таки, жодна стаття не може охопити все, що потрібно знати про гру такої глибини, як CS2), але, коли вони будуть правильно застосовані, зроблять вас набагато кращим гравцем у Counter-Strike 2.

    Замість того, щоб працювати над усіма цими порадами одночасно, використовуйте цей посібник з CS2, щоб визначити, де ви можете мати недоліки, або працюйте по списку, граючи свої щоденні/щотижневі ігри. Зосередження на занадто багатьох речах одночасно ніколи не є гарною ідеєю, тому розбийте цей посібник на невеликі шматки, і ви побачите величезне покращення в дуже короткий термін.

    Це дуже базовий посібник з CS2, але у нас є набагато більше, що ми маємо поділитися, тому слідкуйте за новими поглибленими посібниками в майбутньому!

    Схожі новини